Toyota przedstawiła właśnie nowy model samochodu, który wprowadzi zupełnie nowe podejście do segmentu crossoverów. Japoński producent rozpoczął produkcję nowego modelu Toyota C-HR.
Wybór luksusowego samochodu nigdy nie jest prosty, dlatego niedawno przygotowaliśmy dla Was zestawienie TOP-10 najdroższych aut na świecie. Tymczasem, sporo dzieje się w branży motoryzacyjnej – w produkcji nowa Toyota. Czym nas zaskoczy?
Nowy model jest trzecim samochodem hybrydowym wytwarzanym w Europie, obok Toyoty Yaris Hybrid budowanej we Francji i modeli Auris oraz Auris Touring Sports produkowanych w Wielkiej Brytanii. „Toyota C-HR jest naszą odpowiedzią na szybko rosnące zapotrzebowanie na crossovery. To przełomowy model, który naszym zdaniem znajdzie się w czołówce tego segmentu” – powiedział Johan Van Zyl, prezes i dyrektor generalny Toyota Motor Europe (TME), podczas uroczystości z okazji opuszczenia przez pierwszy egzemplarz linii produkcyjnej TMMT.
Toyota C-HR będzie wytwarzana na tej samej linii produkcyjnej, na której powstają modele Corolla i Verso. To pierwszy pojazd z napędem hybrydowym produkowany w Turcji. – „Hybrydy określają tożsamość Toyoty. Od wprowadzenia pierwszego Priusa w roku 1997 już ponad 9,5 miliona klientów na wszystkich kontynentach przekonało się, że hybrydy są najbardziej ekonomicznymi i przyjaznymi środowisku pojazdami na rynku” – powiedział Moritaka Yoshida, prezes oddziału odpowiadającego za pojazdy średniej wielkości w Toyota Motor Corporation.
C-HR jest pierwszym samochodem Toyoty opartym na platformie TNGA (Toyota New Global Architecture), który będzie produkowany poza Japonią – „TNGA to nasza nowa filozofia tworzenia pojazdów, która znacząco przyczyni się do tworzenia coraz lepszych samochodów. Toyota stopniowo wprowadzi TNGA do wszystkich modeli” – dodał Moritaka Yoshida.
Wraz z rozpoczęciem wytwarzania Toyoty C-HR, całkowity poziom produkcji TMMT wzrośnie ze 150 do 280 tysięcy pojazdów rocznie. W miesiącach poprzedzających uruchomienie produkcji nowego modelu, TMMT zatrudniła 2000 nowych pracowników. Całkowita liczba zatrudnionych to obecnie powyżej 5000 osób. Produkcję zorganizowano w systemie trzyzmianowym. Dodatkowe inwestycje w fabrykę TMMT to około 350 milionów euro, co zwiększa ogólną kwotę inwestycji od otwarcia fabryki w roku 1994 do 1,7 miliarda euro.
Nie wiadomo jeszcze, jaka będzie cena, ale można spodziewać się, że nie będzie to „tania” przyjemność. Czekamy na więcej informacji od japońskiego producenta.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
z nowym rokiem podobno c-hr trafia do sprzedaży w naszym kraju. widziałem już go na żywo. super auto, wygląd robi wrażenie.
no i prawidłowo. już się nie mogłem doczekać aż c-hr trafi na taśmę. świetny model, ma bardzo duży potencjał namieszać na rynku crossoverów.